Alla inlägg under november 2010

Av Monica - 7 november 2010 19:53

Idag fyller min älskade lilla blå dvärgpudelkille 14 år. Tänk att det var så länge sedan som han föddes hos Anette, Super Sonik`s. Sötaste lilla Kasper som Anette kallade för "vätten" då han och hans bror såg "spöken" titt som tätt hos Anette. Hans stamtavlenamn är Super Sonik`s Don In Paradise. Du goaste lilla farbror blå eller Kasperdockan eller Kasparov och alla andra namn du har fått. Kärt barn har många namn. Sötaste lilla Kasper grattis på din fjortonde födelsedag och matte älskar dig av hela sitt hjärta. Puss på din ljuvliga blå näsa.

                      

                                    Sötaste Kasperdockan

            

               Kasper vilar med tassarna i kors, som vanligt, gullepojken


På återhörande

Monica


Av Monica - 2 november 2010 17:12

I Södags var jag och Juli på en inofficiell utställning i Köping. Domare var en auktoriserad pudeldomare, Torbjörn Skaar. Juli fick jättefin kritik och det var roligt att det var en pudeldomare som ju vet hur en pudel skall se ut. Min sötaste vän och valpköpare Sanna klippte och friserade lilla "Jullan". Sanna är så duktig på att klippa och fixa så Juli blev så söt. Sannas egen lilla pärla toytjejen Märta var också med i ringen. Vilken tjusig tjej hon är Märta, går runt med högt buret huvud och trivs.

Juli och Märta blev BIR men sedan blev de inte placerade i gruppen. För mig och Juli var det åter igen träning och jag tycker att vi går framåt för varje gång. Kul är det i alla fall och Juli blir mer och mer van vid en massa folk, och hundar som ser konstiga ut.

Det var en kvinna som fotade Juli så vi får se om det blev bra bilder. Jag är så dålig på det där med fotande så jag hoppas att det blev något bra kort. Man ångrar sig alltid efteråt då man inte tar bilder på hundarna när de är så fint iordninggjorda.

Tack sötaste Sanna för en trevlig dag på utställningen och för allt slit du lägger ner på Juli och mig. Du är bäst!


På återhörande

Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards