Alla inlägg under november 2009

Av Monica - 30 november 2009 11:56

I onsdags så var jag på besök hos min vän Anette K i Skinnsberg, och hälsade på alla pudeltjejer. Miranda, Ellen och Happy, mina tjejer, blev alldeles till sig när gamla matte kom och det blev ett pusskalas utan dess like. Jag fick också gosa och pussa på de fyra silvervalparna, sötnosarna. Det är alltid roligt att hälsa på hos dig Anette och att få träffa alla söta pudelnäsor. Tiden går för fort bara men det är en bit att åka fram och tillbaka. Nu är kroppen ondare än vanligt men det är smällar man får ta då man ju inte kan sitta inne och glo varje dag.


                  

                             Hela famnen full av silvervalpar


Förra lördagen var jag och min syster Inger på spökvandring i gamla stan i Stockholm. Vi vandrade runt och fick berättat för oss den ena hårresande historien efter den andra. De hade också riggat en massa läskiga spöken som hoppade fram och skrek på oss, hu det var riktigt läskigt. Fast man visste att det var på låtsas så blev man jätteskraj. (Eller var det på låtsas hmmm) Fotona som jag tog blev ju lite konstiga. I alla fall så hade vi en kväll i Stockholm i skräckblandad förtjusning.


        

      Spökkartan vi gick efter ( 1 1/2 timmes promenad på kullerstenar!

    

               Vad är det för en konstig dimglob framför mig?

   

    Ingången till Tyska kyrkans kyrkogård med dimmfigurer framför, hmmm

   

         Min syster Inger framför en butik, innan vi hade träffat spökena

Av Monica - 15 november 2009 23:59

I förförra veckan badade, fönade och klippte jag alla min pudlar. Det var jättejobbigt och kroppen skrek och skrek. Jag brydde mig inte om vad kroppen sa för jag tog allt detta på flera dagar och tyckte att det var så mysigt, bara en näsa i taget och matte, fibrokärringen går att kontrollera när syftet för det man gör är ljuvligt. Mina duktiga tjejer hjälpte matte så gott de kunde och allt blev jättebra till slut. Genom erfarenhet har jag lärt mig att tala lugnt,mycket kärlek och att ibland få sitta i mattes knä när vi klipper fötter fungerar så bra. Nu hade vi gjort oss förtjänta av en vecka på landet för total vila för matte och bus i trädgården i frihet för pudelnäsorna.

                                               

                                             Lilla söta championprinsessan Laura

                                             Nybadad o klippt, på landet

                               

                             Lilla söta Blossom med lååånga näsan tänker något mysigt mellan

                             kuddarna i soffan, också nybadad och nyklippt                     

                              

   


Typiskt på andra dagen så blev matte sjuk med snuva, nysningar, ont i halsen, hosta och feber. Matte har haft feber en vecka nu på mellan 38-38,8 . P g a fibron så är ju värken dubbelt så svår vid feber. Ush säger jag. Det blev inte hållbart att vara på landet längre så vi åkte hem till staden för att få komma till civilisationen. Svininfluensa ?????


Väl hemma i stan så tog husse Jörgen emot oss och fixade allt så gott han kunde. Matte fick god mat(fast det smakade tyvärr inte så mycket) och hon blev nedbäddad i sängen. Pudlarna fick leka med varandra och husse fick gå promenader. Tur att matte och hundarna har vår underbara och snälla husse som tänker på vårt bästa hela tiden fast han jobbar så himla mycket. EN JÄTTESTOR PUSS från matte och pudlarna till vår underbara husse.


Jag höll på att glömma men i förra helgen, den 7 november, så fyllde våran älskade blå gentlemannaherre  Kasper 13 år. Kasper( nom numera bor i Gnesta med husses syster och hennes 16-18 -åriga döttrar.) har det så bra där han bor och är avgudad av 16-åriga Angelica. Det var så konstigt men Kasper valde ut Angelica som sin älskling för många år sedan när han bodde kvar hos oss. Angelica köpte en liten toykille från oss, Sexy Leg`s Power Of Love "Spike" och Kasper och han är de bästa av vänner eller lite mer som far och son. Kasper är jättepigg för sin ålder. Han går långa både skogs- och vägpromenader med stolt resning, svansen i topp och med raska steg. Han är här ganska ofta och hälsar på och han är fortfarande så glad i oss men vill helst följa med Angelica när de ska åka. Det känns jättebra då vet vi att han trivs där. Massor med pussar till dig älskade Lilla Kasperdockan, vi saknar dig men vet att du har det toppenbra. Hoppas att du blir över 20 år och får vara pigg hela tiden.


Nu ser jag att klockan är mitt i natten, tiden har ju blivit felvänd då jag har sovit vid konstiga tider men jag får väl krypa ner hos mina ullmjukisar och sova en stund och hoppas att jag mår bättre i morgon


Sov gott och God Natt med er


Monica snorfia och 4 pigga pudelnäsor

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards