Alla inlägg under januari 2010

Av Monica - 21 januari 2010 14:06

I tisdags så var vi och hälsade på hos min mentor, uppfödare och bästa vän Anette, Super Sonik`s, också "farmor" till Juli. Anette klippte Juli i liten puppfrisyr och vad ljuvligt söt hon blev den lilla näsan. Kameran var med och vi skulle ta fina "ställa upp" bilder men typiskt så var batterierna slut i min kamera, grrrrr. Skall försöka få syrran Inger att hjälpa mig att ta bilder i helgen för husse har inget tålamod med sådant. Anette är så duktig att klippa så det är en fröjd att titta på. Mitt troll Juli blev helt plötsligt en liten pudeldam.


Inte nog med klippning och fika, vi fick träffa Bonnie, Super Sonik`s Simply Irresistible. Bonnie är helsyster med min älskade Molly, hon är mamma till Gloria och mormor till Juli och Blossom. Oh vad det var roligt att träffa lilla bruntanten Bonnie-bus. Fullpälsad med tjock man och fortfarande riktigt brun. 14 år är den lilla damen och pigg och go. Det fanns mycket av min Mollys blick i de där ögonen så det kom en liten tår när jag kramade henne. I alla fall världens finaste pudeldam och jag har alltid älskat Bonnie, hon är så speciell. Jag är så glad att jag har hennes blod i mina ungar. Jag glömmer aldrig när Anette och jag var på utställning i Sandviken 1997. Anette ställde ut de båda helsystrarna Bonnie och Molly för Kim Sillito. Molly blev BIM dvärg och Bonnie, som är toy, blev BIS. Dagen efter blev Molly 1:a i segrarklass och 2:a bästa tik med sitt andra cert för Kristina Sahlström. Vilken helg! Och som vanligt så var vi urusla på att ta bilder. Vi gör det sedan, hette det, men så blev det ju tyvärr inte. Här nedan är i alla fall en bild som jag tog.


              

             SUCH Super Sonik`s Simply Irresistabile BIS i Sandviken


Kram

Monica

Av Monica - 16 januari 2010 12:15

Happy du underbara, envisa, ultrasöta lilla unge. Idag fyller du 7 år! Du och din syster Fanny blev också en stor, härlig överraskning. Mamma Ellen hade fått en liten kille i förra kullen och så blev det NI, två små söta tjejer. Jag minns din födelse väl. Jag och husse satt och tittade på tv och Ellen hade inte visat så mycket att hon ville valpa. Helt plötsligt satt Ellen i dörröppningen och började krysta! Hjälp, ner med henne i valplådan och alldelses strax så föddes Fanny, en liten docka. En timme senare kom du lilla Happy. Oh vad glad jag blev. Nu hade jag två kullar födda med 3 dagars mellanrum och bara flickor, yippee. Du fick komma på foder till min allra goaste vän Anette med familj, där ju även din söta mamma Ellen bodde. Vilken tur för både dig och mig att du fick komma dit.

Jag önskar av hela mitt hjärta att du mår bra och att du kommer att finnas många, många år till. Jag har ju den stora ynnesten att få träffa dig ofta och du verkar också tycka att det är speciellt när första "matte" kommer på besök. Tack söta lilla gumman för den fina lilla Charlie, Sexy Leg`s Precious Black Diamond, som du fick. En ultrasöt liten kille som liknar dig till mångt och mycket.


                   

                   Du söta lilla unge, puss på din ljuvliga näsa


Massor med pussar och kramar till min super charmiga lakritsnäsa Happy


extramatte Monica

Av Monica - 13 januari 2010 13:49

Hipp hipp hurra för idag fyller min lilla Skorpan 7 år. Älskade lilla gumma som bor hos din söta fodervärd Kerstin i Skinnskatteberg. Du har blivit så stor min lilla unge. Du har givit mig tre ljuvliga, underbara smulkullar. Jag minns som igår när du föddes. Mamma Miranda hade fått fyra gossar i kullen innan och så kom NI, tre ljuvliga små tjejer. Jag blev så glad åt er och var tvungen att titta efter flera gånger så att jag hade sett rätt och det var rätt, tre små flickor!!! Det visade sig att ni var ena riktigt busiga små töser så jag kallade er småhäxorna men med ett leende på läpparna. Du blev kvar här och fick bli på foder hos Kerstin med familj. Du fick en jättefin familj och det var så lätt att ta hem dig då du skulle valpa, det känndes som att du tyckte att det här var ditt andra hem. En lättsam och go liten tjej. Nu är du vuxen på riktigt och tiden går så fort. Hoppas av hela mitt hjärta att du mår bra och är lika busig och go som du alltid har varit.

Tusen pussar på din ljuvliga lilla lakritsnäsa och tack för alla söta små smulungar.


                       

                       Söta Skorpan i utställningsfrisyr, puss dig


Kram till dig och din matte


Monica

Av Monica - 5 januari 2010 09:44

Min första lilla pudelkull fyller 10 år idag. Hipp, hipp hurraaaa. Vad har hänt? Har det gått 10 år sedan jag låg på madrassen på golvet och klappade på Mirandas mage då hon hade ont. Hon blev så lugn och tyckte det var skönt när matte masserade magen då värkarna kom. Den natten glömmer vi aldrig. Det var lite nervöst och jag undrade hur det skulle gå. Jag hade ju haft 2 kullar med Tibetansk Spaniel men det här var ju pudel, toypudel! Miranda och jag kämpade på och till slut så kom belöningen. Två små killar och en liten tjej, alla svarta som sot och pigga som direkt tog sig fram till tuttarna. Miranda hade mycket mjölk så det var inga problem. Hon är en så duktig mamma som fattade direkt vad som väntades av henne. Miranda spenderade nästan hela sin tid i valplådan och tvättade, ammade och pysslade med sina små. En utomordentligt duktig och rar liten mamma som samtidig kunde det där med uppfostran, till valparnas pip. 


Grattis på 10-års dagen mina små hjärtebarn Flisan med bröder och hoppas ni mår bra och att ni får många fina år till. Puss på era små lakritsnäsor.


                   

                Sexy Leg`s Sweet Lady Triumph "Flisan" puss

                på dig lilla unge


Kram

Monica

Av Monica - 4 januari 2010 16:10

Idag fyller våran lilla Laura 5 år!!! Hipp hipp hurraaaaa. Vi har varit på långpromenad idag då det inte var så väldans kallt, bara -3. Pudlarna har fått rusa runt löst på ett hemligt ställe där det varken finns bilar eller folk och det är populärt. Laura har fått lite extra gott  som de ju skall ha på sina födelsedagar. Annars så är hon världens goaste lilla tjej. Laura älskar husse och blir så glad när hon ibland får vara bara hon med husse, på promenad eller mysande på soffan. Hon är en tuff liten brud också så hon och Gloria kan gruffa lite ibland men det går fort över. Laura är världens mest tålmodiga med Juli och har varit det sedan Juli var pyttevalp. Juli och Laura ligger ofta och sover i samma korg, sötnäsorna.


           

                    Söta lilla Laura, puss på din mjuka lilla näsa


Ha det fortsatt bra i vinterkylan, som vi ju aldrig tycks slippa, och ta hand om er


Kram

Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards