Alla inlägg under december 2009

Av Monica - 30 december 2009 23:30

Idag har jag varit hos min sötaste vän Sanna i Köping. Det var ju som vanligt så mysigt så tiden bara försvann. Hon har ju de allra ljuvligaste små valpar i hagen också så där blev vi sittande en bra stund. Vilka söta små tjejer, två stycken. Så glada och pussiga. De viftade på svansen hela tiden, de busade med varandra och morrade, och tog man upp en i famnen så gosade de in sig och blev helt lugna. Vilka härliga små lakritsnäsor! Jag tänkte stjäla med mig en hem för jag blev ju så bebissugen igen och de var ju så goa! Nej här stjäls inga små valpisar men ack så sugen man blir fast det inte var så länge sedan vi hade en kull här hemma. Sanna och Jannes övriga pudelnäsor var också glada och pussiga, speciellt min lilla kille Arvid. Mina valpar kommer alltid att vara mina hjärtebarn och det är så roligt när jag får träffa dem.


                

             En av Sannas ljuvliga 5 veckors tjejer. Puss på näsan


Annars är det iskallt fortfarande och folk här i Eskilstuna tror att det är nyårsafton varje dag, hela dagarna. Det smälls med raketer dagarna i ända. Hur är det möjligt att det kan vara så roligt för folk? I alla fall så bryr sig inte pudlarna om att det smäller. Inte inomhus än så länge. Vi har lyckats ta våra promenader när smällarfantasterna har haft paus men i morgon blir det nog svårt att undvika oljuden. Hoppas att tjejerna inte blir rädda i morgon då det ju kommer att braka loss av bara den. Jag tycker att man skulle förbjuda smällare och raketer helt och hållet. Det kostar ju bara en massa pengar och skadar folk och alla djur. Finns överhuvudtaget ingen mening med det!


Ha i alla fall en skön nyårshelg och ta hand om varandra


Kram

Monica

Av Monica - 27 december 2009 15:59

Idag fyller mina första skorpsmulor 5 år. Tänk redan 5 år! Jag kommer ihåg natten de föddes så väl. Skorpan var beräknad till julafton men hon hade ingen lust att släppa ut några smulor. Skorpan och jag låg i soffan och tittade på de hemska nyheterna om tsunamikatastrofen och hon började sin förlossning på kvällen annandag jul. Till slut kom då de ljuvliga små smulorna fram, två killar och en tjej. De var så små och söta och Skorpan var en duktig mamma.


    

        De små skorpsmulorna Oscar, Esmeralda och Dino 8 veckor gamla


Ha det så bra på era födelsedagar och fortsätt vara pigga och glada. Gamla matte tänker på er och ni finns alltid i mitt hjärta. Puss puss på er smulungar.


Monica



Av Monica - 26 december 2009 18:33

Nu är julen snart över. Det gick ju fort! Tänk vad alla stressar och far omkring för några futtiga små dagar. Man borde egentligen bara ta det lugnt och se att det blev tre extradagar att vila sig och ta hand om sina nära och kära. Att bara gå ut i den vackra naturen med allt klätt i vitt. Snö överallt. Det är så vackert så att man får tårar i ögonen. Jag tänker på min älskade lilla Mollygumma hur hon älskade snön, hon sprang så att hennes härliga flufföron hoppade upp och ner. Ljuvliga ungen min jag saknar dig så mycket!

Gloria, Laura, Blossom och Juli älskar också snön, både att buffa runt i och förstås att ta sig en slick då och då. Tänk vad lyckliga och glada de är när de får springa runt i snön. Konstigt att det är så speciellt för dem. Fast jag tycker ju också om snö. Det blir så rent och ljust ute, även i sta`n. Vi har i alla fall bara varit hemma och tagit det lugnt, legat i soffan och kollat på tv. Vi har inte ens ätit julmat. Det är inte så attt vi är anti mot julen utan vi har varit ute och ätit lite olika julbord så vi tröttnade på skinka och sån`t. Pudlarna tycker att det är roligt när husse är hemma hela dagarna, det hör ju inte till vanligheterna. De slåss om husses gunst, i alla fall Blossom och Laura. Gloria och Juli är väl kanske lite mer mattiga men husse står högt i kurs när det vankas något ätbart.


                  

                                En nybadad fröken Juli


Ha nu en riktigt skön helg och var rädda om varandra


Kram

Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards