Alla inlägg under april 2010

Av Monica - 16 april 2010 01:21

Nu har jag inte skrivit här på länge igen. Men man får ingen tid över när man skall flytta. Jag förstår varför vi skall flytta men inte att det är så in i baljans mycket att fixa med. Kroppen är helt ihjäl och det är inte klart än. Pudlarna tar allt med ro och busar och leker som vanligt. De gör i alla fall att matte tar många små pauser och gosar med dem och promenixar också. Tack mina söta små näsor för att ni finns och håller matte på bättre humör med era pussar  


Blossom har gått 7 veckor i sin dräktighet och är riktigt tjock om magen. Jag har känt små försiktiga valprörelser av olika styrka, det är så MYSIGT. Den lilla damen har ju inte varit den bästa på att äta men det har ingen av mina andra valptikar varit första gången heller. Blossom får mjuk valpmat med alla näringsämnen i och det kan hon äta, det lilla trollet, samt mumsig falukorv och ost. Nu hinner vi komma till ro i nya huset innan valpningen och det blir skönt.


                             

                     Den blivande fadern    Den blivande modern vilar




Juli har varit hos "farmor" Anette, Super Sonik`s, och blivit klippt igen. För mig som skall sköta Julis päls så är det lättare om hon blir klippt ofta. Anette är så duktig på att klippa fina frisyrer. Min lilla unge börjar  bli en dam nu, först klippt så och så har hon börjat löpa, vart tog min lilla bebis vägen   det går så fort och poff så är de vuxna. Mamma Gloria och Juli leker intensivt med varandra nu och när vi åker ut till landet så blir det tokiga pudelrace i vild yra med stor förtjusning för både fyr- och tvåbenta.


          

Några bilder med en nyklippt Juli, puss på mammas "stora" dam  


På återhörande

Monica och de busiga pudlarn

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards