Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Pudelfri semester

Av Monica - 21 augusti 2010 16:39

Oj var skall man börja? Jag var pudelledig en vecka och for upp till norraste norrland med min syster Inger. Vi var i Kalix och åkte runt lite kring Haparanda, där min mormor och morfar bodde. Jag och mina systrar har tillbringat alla somrar som barn uppe hos dem. Det är nostalgi och lugnt och tryggt. Alla dofter! Dialekten! Man bara trivs. Det var skönt att vara pudelfri men visst längtade jag efter mina näsor ändå. Husse var hemma och skötte hundlivet, duktig husse.

   

          Syster Inger i Marieberg, utanför Kalix, där vi hyrde en stuga

           

                   Jag sitter och pustar ut efter 100 mil körda!!!

    

           Den vackra solnedgången över Kalix Älv, ljuvligt ljuvligt 


Längtar redan till nästa norrlandstripp.


Monica

 
 
Matilda Esmeralda o Alice

Matilda Esmeralda o Alice

21 augusti 2010 22:13

Otrolig vacker solnedgång!Norrland är bra...:)Längtar redan uppåt till "mitt" lappland!
Kramis

http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 16 januari 2011 16:38


Idag gratulerar vi Happy, Sexy Leg`s My Precious Melody, på åttaårs dagen. Du goa, speciella, sötaste, ljuvligaste och mest bestämda lilla dam. Du fick en ljuvlig liten gosse, Charlie, men ödet ville att det skulle räcka så. Du är i alla fall helt un...

Av Monica - 13 januari 2011 17:15


Grattis, grattis till Skorpan och hennes två systrar idag på åttaårs dagen. Mina fina tjejer hoppas att allt är okej med er. Tänker på er mina små hjärtebarn. Tusen pussar på era små lakritsnäsor.                                          Sexy Leg...

Av Monica - 5 januari 2011 18:54


Idag har jag varit hos min söta vän Sanna i Köping. Nu fick jag pussa och gosa med fyra ljuvliga valpisar, två vita gossar och två bruna gossar. Jag som är så valpsugen fick "avreagera" mig på världens goaste, pussigaste och ljuvligaste valpar. De är...

Av Monica - 27 december 2010 20:38


För det första så måste jag säga grattis till mina små skorpsmulor Esmeralda, Oskar och Dino som fyller 6 år idag. Massor med pussar på era små smulnäsor mina hjärtebarn.                                 Lilla söta Esmeralda, Sexy Leg`s Only One W...

Av Monica - 13 december 2010 18:20


Nu har Alice, Sweet Stuff Lady Luck, blivit 18 månader. Idag har vi varit på Strömsholms djursjukhus för att ögonlysa och patellaundersöka henne. Allt var utan anmärkning. Nu väntar vi på att lillfröken skall börja löpa så att vi kan få lite valpar v...

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards