Alla inlägg under oktober 2010

Av Monica - 18 oktober 2010 13:44

I lördags så var Jörgen och jag hos våra vänner och mina valpköpare Sanna och Janne i Köping. Vi fick en riktigt trevlig kväll med jättegod mat och dryck och supertrevligt sällskap. Alla deras pudelungar var med och gosade när vi satt i soffan och Arvid (Sexy Leg`s Cute Prins Raindrop) var så till sig över att träffa gamla matte så han blev helt stollig. Puss på din goda näsa mitt lilla hjärtebarn. Vi hade fixat hundvakt (kära syster min) så vi kom inte hem förrän vid midnatt. Det är inte ofta man är vaken så sent och det känns i kroppen. Men när man gör något så trevligt så uppväger det den onda kroppen.


På återhörande

Monica

Av Monica - 18 oktober 2010 13:33

Igår fyllde Glorias första valpar fyra år. Den lilla kullen med tre bruna pojkar kom till världen fort och plötsligt. Det var ju lite spännande att se hur Gloria skulle valpa och vara som mamma eftersom det var hennes första kull. Hon är ju lite tossig och visade ingenting förrän vid nio-tiden på morgonen den sjuttonde. Vid tjugo över tio så började hon krysta och halv elva kom första valpen, en liten brun kille på 100 g. Tio minuter efter så kom valp två, en liten brun kille till på 120 g och en timme senare kom den tredje bruna killen på 145 g. Vilken snabb valpning! Gloria var så duktig sedan att ta hand om sina gossar och mycket mjölk hade hon.

Grattis mina bruna killar och ni skall veta att jag tänker på er för ni är också mina hjärtebarn. Puss på era söta chokladnäsor.

            

                  Söta lilla Milo, åtta veckor. Puss på dig

Av Monica - 18 oktober 2010 13:21

I tisdags så kom jag äntligen iväg till Matilda, Esmeralda och Alice i Stockholm. Med den här sjukdomen man har så vet man aldrig hur dagsformen är och att köra eller åka bil längre än till ICA kan vara en pärs. I alla fall så kändes det bra och jag packade in Juli och mig i bilen och for norrut. Det är så mysigt när jag ser att mina valpar känner igen mig, Esme var så glad att ses och jag fick en massa goa pussar. Vi var och hälsade på Teddy, en aprikos liten herre, men då upptäckte jag att Juli har börjat löpa. Teddy blev kär och Juli blev arg så det var bara att snabbt gå hem till Matilda igen. Så det blev bara en kort visit hos Teddy och hans matte och husse. Trevligt var det i alla fall. Matilda och jag har alltid en massa att prata om och gott fika och pitepalt med hemmagjord lingonsylt, mums vad gott. Tiden gick fort som vanligt men det var en mysig tripp för mig och Juli.


                

               Esmeralda pussas med gamla matte, gobiten

Av Monica - 4 oktober 2010 12:23

Juli har varit på sin andra utställning i söndags. Utställningen var Pudelklubbens i tennishallen i Gnesta. Massor av pudlar i alla färger och storlekar och massor av trevliga pudelmänniskor. Både jag och Juli är ganska oerfarna på det här med att springa runt i ringen så vi lär oss fortfarande men den här gången så ville Juli både springa och gå med sin matte. Nu var det ju matte som var lite klantig och höll kopplet i fel hand o s v men som sagt vi lär oss och förhoppningsvis så kommer det att gå galant en vacker dag. Det är i alla fall roligt och Juli är glad och positiv. Kroppen tar ju stryk av allt det här men vad gör det när vi har så roligt. Bedömning 1 kv, 3:a bästa dvärgjuniortik med Hp. Det var Julis sista utställning som junior, nästa gång är hon unghund.


  

          Sexy Leg`s Hope And Glory "Juli" i ett blåsigt Gnesta


Jag vill också  gratulera mina småsmulor Spike och Molly som fyllde fyra år den 1 oktober. Skorpans sista kull hos mig. Ni små krumelurer som var tvugna att födas på natten som alla andra små skorpsmulor. Jag tänker på er små hjärtebarn och hoppas att ni har det bäst. Puss på era små smulnäsor.


           

               Sexy Leg`s Power Of Love "Spike" 8 veckor


På återhörande

Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards