Alla inlägg under mars 2010

Av Monica - 25 mars 2010 10:55

Nu har jag inte skrivit här på ett bra tag igen. Det är mycket nu  . I morgon skall vi på ultraljud med Blossom och se om hon har några små chokladbollar i magen, hoppas hoppas. Annars så är det fullt upp. Vi skall ju flytta igen (hugaligen) men den här gången blir det tillbaka till landet i en relativt nybyggd enplansvilla. Det skall bli så himla skönt. Jag har inte haft det bra boendes i staden. 3 år i lägenhet får räcka för all framtid. Hur dum får man vara som tror att allt blir lättare och kroppen tar mindre stryk då man bor i lägenhet, inte min i alla fall. Nu vill jag landa på riktigt i nya huset med skogen bakom där jag och pudlarna kan gå sköna skogspromenader i tystnaden. Vi får en lagom stor tomt där det inte blir mycket jobb alls, ung som en radhustomt. Några grannhus bredvid så det blir inte helt ensamt men det är på LANDET.


Blossom har mått illa en vecka nu och vill inte äta nästan något så det blir till att bjuda på "god" mat och fjäska lite. Otroligt för Blossom är så matglad annars.


På återhörande

Monica

Av Monica - 7 mars 2010 12:45

Hipp hipp hurra, idag fyller min första stamtik 12 år. Älskade lilla Miranda, Super Sonik`s Playing Roulette, kolsvart toytik som har fått 5 ljuvliga kullar i kenneln. Vilken tjej! Du är världens bästa mamma som med stort tålamod har fött, ammat, tvättat och uppfostrat dina söta valpar. Du är världens charmigaste lilla pudelfröken som alla bara älskar. Vilken underbar hund du är. Tiden går så fort men du är pigg och glad och jag har den stora ynnesten att få hälsa på dig mycket och varje gång ser jag att du blir glad och ger gamla matte massor av pussar. Du bor ju hos den bästa familj jag kan tänka mig åt dig, Anette i Skinnsberg, och där vet jag att du har det bäst. Du har ju både din dotter och dotterdotter hos dig där. Tack snälla Anette, Sweet Stuff, för att du tar hand om våran sötaste prinsessa. Tack Anette, Super Sonik`s, för att jag fick den stora äran att få  njuta av  denna ljuvliga lilla pudelnäsa. Kram på er.


Miranda du har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Älskar dig min lilla söta Mirripirr och önskar att du får vara kvar hos oss länge, länge. Massor av pussar på dig   



                                 

                              Super Sonik`s Playing Roulette

                              Så fin i utställningsfrisyr, puss

                              Flera ck fick du också sötnäsa


För alltid din gamla matte

Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards