Alla inlägg under augusti 2010

Av Monica - 21 augusti 2010 17:04

Jaha så var man på utställning i hemstaden Eskilstuna. Vad skönt med 10 min bilväg till Ekängen. Juli gjorde debut i ringen men hon hade bestämt sig för att inte gå en meter med matte. Det hjälpte inte med glada tillrop och pipleksak. Till slut efter att matte busat upp tokfian ordentligt så kunde hon masa sig runt i ringen ett varv. Hon fick en 1 i kvalitet och blev 2:a juniortik och det var mer än vad jag trodde efter den svettiga ronden. Nu är det inget annat än att träna och träna för det var faktiskt kul att vara i ringen igen fast jag trodde att jag aldrig mer skulle utsätta mig för det. Man får ta det för vad det är då det ju är jättekul att träffa nya människor och kolla in alla möjliga hundar. En riktigt skön utflykt. Min sötaste "mentor" Anette, Super Sonik`s, hade klippt min lilla Juli och hon ställde också ut några hundar med varierande resultat.

   

             Conne, Anette och Peter fullt upptagna som synes

   

       Mammas krångelfia men sötaste hjärta, puss på din Julinäsa


Det blir i alla fall fler utställningar

På återhörande

Monica

Av Monica - 21 augusti 2010 16:51

Ja nu är det fler Sexy Legisar som har fyllt år.


Den första augusti så fyllde min valpkull två tio år!!!! Så gamla har de blivit nu. Sötaste lilla Ellen och hennes bror Kasper som båda bor i Skinnskatteberg. De andra två bröderna bor i Stockholm. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har det fortsatt bra. Puss på era kolsvarta näsor. Ellen har ju bott här och henne träffar jag ju allt som oftast, tur för mig.


Den tjugofemte augusti så fyller min lilla "oturskull", kull 11, fem år. Både Timmy och Mio finns redan i pudelhimlen och det är förskräckligt hemskt. Mina små hjärtepojkar. Sixten och Gizmo finns kvar och till er önskar jag av hela mitt hjärta att ni mår bra och ni skall veta att jag tänker på er. Jag tänker mycket på både Mio och Timmy också och deras mattar Ann-Margret och Anneli.  Puss på er alla fyra svarta små skorpsmulor var än ni befinner er. Kram till era mattar och hussar.


Puss på näsorna

Monica

Av Monica - 21 augusti 2010 16:39

Oj var skall man börja? Jag var pudelledig en vecka och for upp till norraste norrland med min syster Inger. Vi var i Kalix och åkte runt lite kring Haparanda, där min mormor och morfar bodde. Jag och mina systrar har tillbringat alla somrar som barn uppe hos dem. Det är nostalgi och lugnt och tryggt. Alla dofter! Dialekten! Man bara trivs. Det var skönt att vara pudelfri men visst längtade jag efter mina näsor ändå. Husse var hemma och skötte hundlivet, duktig husse.

   

          Syster Inger i Marieberg, utanför Kalix, där vi hyrde en stuga

           

                   Jag sitter och pustar ut efter 100 mil körda!!!

    

           Den vackra solnedgången över Kalix Älv, ljuvligt ljuvligt 


Längtar redan till nästa norrlandstripp.


Monica

Presentation


Vi har en liten uppfödning av dvärg- och toypudel i färgerna svart och brunt.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards